kuran okurken abdest almak farz mı ? – İlahi Dünyası
Uygulamamızı İndirmek İster Misiniz? ▼
×
İlahi dünyasi

kuran okurken abdest almak farz mı ?

admin

161

Yok

kuran okurken abdest almak farz mı ?

Abdest yalnızca namaz amacıyla alınır ve bunun dışında rastgele bir husus amacıyla Abdest alma koşulu İslam’da yoktur. Buradan hareketle Kur’an-ı Kerim‘e okumak amacıyla Abdest alma koşulunın olmadığı kolaylıkla söylenebilir. Fakat bir grup hadisler uydurularak Kur’an-ı Kerim’a Abdestsiz dokunulamayacağı ve sayfalarının açılıp okunamayacağı gibi hükümler vakit içersinde koyulmuştur.

Kur’an-ı Kerim amacıyla Abdest Şart mıdır?

Vakıa Suresinin 79. ayeti buna gerekçe gösterilerek Abdestsiz Kur’an-ı Kerim’a dokunulamayacağı uzun seneler süresince söylenegelmiştir ve bu gün dahi çoğu insan bu yönde düşünmektedir. Bu şekilde düşünen insanlar Vakıa suresinin 79. ayetinde anlatılmak dilenen “Ona yalnızca hijyenik olanlar dokunur” ifadesi bağlamından koparılıp diğer anlamlar yükleyerek insanları Abdestli olarak Kur’an-ı Kerim‘e yöneltmeye çalışmışlardır. Ayette geride bıraktığımız “mutahhar” sözcüğünün hatalı anlaşılmasından kaynaklanan bir anlayış sorunu bulunduğu çok açıktır. Bu sözcüklerin manası “temizlenenler” değil “temiz kabul edilenler” şeklinde anlanmalıdır. Çünkü temizlenenler sözcüğünün karşılığı “mutahhir”dir. Oysa bu ayette mutahhar sözcüğü söz hususudur ve onun karşılığı da temiz sayılanlar ya da temiz kabul edilenlerdir.

Ayrıca ayetin ne önünde ne de gerisinde Abdestle alakalı bir hususdan da bahsedilmemektedir. Burada bahsedilen gerçekte bamdiğer bir hususdur. Dolayısı ile bu ayeti bağlamından koparıp insanların Abdestsiz olarak Kur’an-ı Kerim dokunmaması gerekliliğini savunmak çoğu İslam alimine göre hatalı bir görüştür.

Eğer gerçekte Abdest alarak Kur’an-ı Kerim fakat dokunmak olası ise kadınların her ay hayızlı bulunduğu günler süresince Kur’an-ı Kerim dokunmamaları gibi bir hal söz hususu olurdu ki bu son derece hatalı ve adil olmayan bir hal olarak karşımıza çıkar. Kadınların her ay belli günler sayısınca Kur’an-ı Kerim dokunmamaları gerektiği ve hayızlı vakitlarında pis ve temizlenmemiş olarak gördüğünüz gibi bir kanaat meydana çıkmaktadır. Bu son derece hatalı bir kanaatdir.

Kur’an-ı Kerim okumaya başlarken ya da kitap ele alınıp sayfalar açılmaya başlandığında yapılması gereken tek şey euzu besmele çekmektir. Birey ister hayızlı olsun ister olmasın, erkek ister Abdestli olsun ister olmasın Kur’an-ı Kerim dokunabilir ve sayfalarını açıp okuyabilir. Tek koşul euzu besmele çekerek bu prosedürü yapmasıdır. Bunun dışında Abdest alabilmek ya da bunun dışında diğer bir koşul yoktur. Bu tür kurallar koymak insanları Kur’an-ı Kerim yaklaştırmaz ve aksine uzaklaştırır. Bu hatalı fikiri savunanlar bilmeyerek dahi olsa bu hatalıa hizmet etmişlerdir ve maalesef bugün bile bu hatalı fikiri savunan ciddi sayıda insan vardır.

Bu sebeple Kur’an-ı Kerim ayetlerinin iyi anlaşılması ve topluma düzgün bir şekilde anlatılması gerekmektedir.

0 YORUM VAR
SON YORUMLAR